Het stemmen is gesloten en de inschrijvingen met de meeste stemmen zijn genomineerd voor de publieksprijs.

Stads 

Deelnemer: Studio Braaf
Stem op dit project

Omschrijving:

Wie kent het niet: een cadeautje kopen, met in je achterhoofd vooral je eigen smaak en wensenlijst. Met wat pech staat er tijdens het uitpakken een stralende gever tegenover een ietwat teleurgestelde ontvanger...

Met deze valkuil in ons achterhoofd hebben wij er alles aan gedaan om van Stads een oprecht cadeautje voor de ontvanger te maken.

De opdrachtgever is Hoogenboom mode. Een familiebedrijf uit Nijmegen, met een heren- en dameszaak in het hoge segment. 

De vraag was of wij een halfjaarlijks blad wilden maken. De hoofdboodschap: de aankondiging van de nieuwe collectie. Het is een magazine van 52 pagina's geworden met als slogan: "Liefde voor mode en hart voor de regio". Een tijdschrift dat je met plezier doorbladert, ook wanneer je 'nieuwe kleren kopen' niet als jaarlijks hoogtepunt beschouwt. 

Doelgroep:

Klanten van Hoogenboom mode.

Het blad is verspreid in een oplage van 14.000, waarvan iets meer dan de helft naar vaste klanten en het andere deel naar potentiële klanten uit de regio is verzonden.

Deze doelgroep woont voor een groot deel in Nijmegen of in een straal van 20 km hier vandaan.

Aanpak/Werkwijze:

Wij hadden houvast aan Dorps, een blad dat wij eerder in eigen beheer uitgaven. De naam Stads is dan ook deels een knipoog naar zijn voorganger. Daarbij is het ook een inkoppertje dat dit magazine -voor een bedrijf dat in hartje centrum is gevestigd- Stads zou gaan heten. Soms valt alles op zijn plek.

Steekwoorden voor Stads waren: integer, positief en oogstrelend mooi. Foliedruk, papiersoort en formaat (paar cm groter dan A4) waren bevochten middelen om de beoogde uitstraling te bereiken. Als overtuigd bevlogen ontwerper lever je daar graag wat winst voor in:)

We verzorgen alle content zelf: ook de modeshoots. We maakten gebruik van ons netwerk om mensen te benaderen voor interviews, recepten, verhalen en columns.

De geluiden van de lezers zijn overweldigend positief en wij zijn hartstikke trots op het resultaat!

Communicatiemiddelen:

Een magazine van 52 pagina's

3 korte filmpjes op Facebook


Voor een volledige indruk van het blad kun je de digitale versie lezen onder: https://issuu.com/studiobraaf/docs/stads01_lowres

Stem op dit project