Het stemmen is gesloten en de inschrijvingen met de meeste stemmen zijn genomineerd voor de publieksprijs.

Autobedrijf De Baaij - Autobedrijf van het Jaar 2016

Deelnemer: Codebreakers
Stem op dit project

Omschrijving:

Normaal gesproken blijven wij als branding agency altijd op de achtergrond, wat ook weer bij deze award het geval was. Geen enkel probleem natuurlijk, maar wij zijn blij dat we via deze weg ook zelf de mogelijkheid hebben om een award in de wacht te slepen! Dank daarvoor. Mogen wij de klanten van Autobedrijf De Baaij oproepen om op ons te stemmen...?

BOVAG Autobedrijf van het Jaar, de enige titel die écht telt in de automotive wereld. Deze prijs is door BOVAG in het leven geroepen om consumenten de kans te geven hun blijk van waardering te uiten aan hun BOVAG-autobedrijf. ‘Bent u ook zo tevreden over uw autogarage? Omdat ze altijd voor u klaar staan, net beetje extra service verlenen en uw auto tip-top in orde afleveren na een onderhoudsbeurt?’

Na het lezen van deze zinnen konden wij maar aan één iemand denken: Thijs de Baaij van Autobedrijf De Baaij. Anderhalf jaar geleden, tijdens de eerste kennismaking tussen Autobedrijf De Baaij en Codebreakers, spraken we al over de droom om ooit de titel ‘’Autobedrijf van het Jaar’’ te mogen dragen. Wij hebben zelden iemand meegemaakt die met zoveel passie over zijn klanten spreekt. Hij omschreef het als volgt: “Klanten die meer dan tevreden de deur uit lopen, dat is waar ik gelukkig van word”. En Thijs meent zulke woorden. Maar hoe word je autobedrijf van het jaar…?


Doelgroep:

Iedereen die ooit bij Autobedrijf De Baaij een dienst heeft afgenomen of zich op een of andere manier betrokken voelt bij het bedrijf.

Aanpak/Werkwijze:

Om autobedrijf van het jaar te worden is het belangrijk om eerst het proces in kaart te brengen. Eenmaal ingeschreven als kandidaat is het belangrijk om zo veel mogelijk consumentenstemmen te verzamelen. Tussen 1 april en 1 juni hadden consumenten de mogelijkheid om hun stem uit te brengen op de website autobedrijfvanhetjaar.nl/. De 10 bedrijven met de meeste stemmen stroomden door naar de halve finale. Eenmaal de halve finale bereikt? Dan is het de beurt aan de jury om het bedrijf op alle aspecten van de bedrijfsvoering te beoordelen.

- Optimaliseren stemproces

Veel tevreden klanten zijn vast wel bereid om op hun lokale autogarage te stemmen. Mits het niet al te veel moeite kost natuurlijk. En laat dat nou net hét probleem zijn bij het stemmen op de BOVAG website. Om te beginnen hebben we de domeinnaam stemopons.nu gekocht en daar een re-direct ingesteld naar de pagina van BOVAG waar je op Autobedrijf De Baaij kon stemmen. Wel zo makkelijk, want dan hoef je niet de gehele BOVAG site te doorlopen als je wil stemmen.

- Google AdWords

Vervolgens hebben we een Google AdWords campagne laten lopen op de bedrijfsnaam, toentertijd nog BCS Van Gool i.p.v. Autobedrijf De Baaij (nieuw merk is live gegaan op 1 augustus). Elke keer als iemand zocht op de bedrijfsnaam kwam er een advertentie naar voren met ‘Wilt u ons helpen Autobedrijf van het Jaar te worden?’. Door op de link te klikken werd elke bezoeker direct doorgestuurd naar de stempagina. Stemmen was dus een fluitje van een cent door de website stemopons.nu.

- Adverteren op social media

Naast de AdWords campagne draaide er meerdere advertenties op Social Media, voornamelijk Facebook. Ook hier werd gevraagd om ‘ons te helpen Autobedrijf van het Jaar te worden’. Uiteraard met de stemopons.nu link erin verwerkt. Leuker konden we het niet maken, wel makkelijker!

- Overig

Tot slot werden alle showroom auto’s voorzien van een door ons ontworpen flyer en hing er een buiten op de parkeersplaats een levensgrote banner waarin iedereen werd opgeroepen om te stemmen. Oh ja, en alle e-mails die vanuit de garage verstuurd werden waren allen automatisch voorzien van onze stemopons.nu link. Wel zo handig!


Communicatiemiddelen:

Website: stemopons.nu domeingekocht en daar een redirect ingesteld naar de pagina waar men op Autobedrijf De Baaij kon stemmen.

Google AdWords: Advertentie laten lopen op de bedrijfsnaam. Toentertijd nog BCS Van Gool.

Social Media: Advertenties laten draaien op Facebook met daarin de oproep om te stemmen d.m.v. stemopons.nu link.

Flyers: In elke auto bij Autobedrijf De Baaij lag een flyer met daarin de oproep om te stemmen.

Banners: Op de parkeerplaats hing een levensgrote banner met de oproep om te stemmen.

E-mailmarketing: alle uitgaande mails van Autobedrijf De Baaij waren voorzien van de stemlink.

Persbericht: Terwijl de uitreiking van de prijs pas om 21:00 's avonds was, stond diezelfde avond al een bericht op de website van De Gelderlander. In de middag hadden wij namelijk al contact gehad en het persbericht geschreven. Zo konden we ook op dat moment nog van waarde zijn voor Thijs en zijn team.


Stem op dit project