Het stemmen is gesloten en de inschrijvingen met de meeste stemmen zijn genomineerd voor de publieksprijs.

Nijmegen Summer Capital of Holland

Deelnemer: Deel 2 ontwerpers
Stem op dit project

Omschrijving:


Onze stad heeft jongeren veel te bieden. In de zomer barst het van de activiteiten die de stad een jong en eigentijds karakter geven. De Honigfabriek, festival op het Eiland, Valkhoffestival, Down the Rabbit Hole, foodtruckfestivals, theaterfestivals, Down the Rabbit Hole, De Kaaij, etc maken van Nijmegen een jonge en dynamische stad. En met de komst van de Spiegelwaal hebben we er een geweldig stadsstrand bij. De stad heeft bovendien de hoogste terrasdichtheid van Nederland. Daarbij komt nog het feit dat Amsterdam bijna bezwijkt onder de jonge backpackers. Kortom, genoeg redenen om je in Nijmegen onder te dompelen in de zomer.
Nijmegen, summer capital of Holland.

Doelgroep:

Tijdens de afgelopen zomer was het doel om Summer Capital in Nijmegen bekendheid te geven.

Volgend jaar zal de focus meer gericht zijn op jongeren en backpackers van buiten Nijmegen.

Aanpak/Werkwijze:

Deel 2 ontwerpers is door de stichting zomerhoofdstad, waarvan initiatiefnemer Jan van der Meer voorzitter is, gevraagd om de profilering en communicatie gestalte te geven. Het eerste doel was om Nijmegenaren bekend te maken met Summer Capital. Met minimale middelen zijn we daar in de afgelopen zomer in geslaagd. In vormgeving en communicatie sluiten we aan bij de doe het zelf cultuur van jongeren. Het logo lijkt een uit de losse pols geschilderd bord dat je ziet bij festivals en op stranden. Door middel van computergestuurde lasertechnieken hebben we 25 identieke borden geproduceerd die op diverse plekken bij festivals geplaatst zijn. Deze borden zijn veelvuldig gebruikt als achtergrond voor selfies die de hele wereld over gaan. Daarnaast hebben we een promofilmpje en een centrale website gemaakt waarvoor diverse Nijmeegse fotografen werk beschikbaar hebben gesteld. Social media deed de rest. De facebookpagina heeft inmiddels ruim 5.500 likes. Ook buiten Nijmegen bleef het niet ongemerkt getuige een spread in de Volkskrant en een vermelding in de Rough Guide. Demain schenkt inmiddels een Summer Capital cocktail en een Oersoep biertje Summer CapitAle. See you next summer!

Communicatiemiddelen:

- Projectstijl en logo
- Logoborden op diverse (festival)plekken in de stad
- Website www.summercapital.nl met tips van locals, places to be, etc
- Promotieclip: http://bit.ly/2eACs5f
- Teenslippers
- Social media (door de stichting zelf onderhouden)


Stem op dit project