Het stemmen is gesloten en de inschrijvingen met de meeste stemmen zijn genomineerd voor de publieksprijs.

NetWerkend voor starters op de arbeidsmarkt

Deelnemer: Stichting NetWerkend
Stem op dit project

Omschrijving:

Je bent net klaar met je studie en wilt graag het werkveld verkennen. Hoe doe je dat? Met wie wil je in contact komen? Hoe kom je aan een baan? Of hoe kan je ervaringen uitwisselen met mede-starters? Allemaal vragen van jonge enthousiaste starters.

Leren stopt niet als je klaar bent met een studie. Gedurende de eerste stappen in het werkveld ontdekken veel starters dat er vanuit de praktijk nog veel te leren valt. Juist na de studie zijn oud-studiegenoten heel waardevol. Hoe gaan zij om met vragen en situaties uit de praktijk?

Vanuit deze behoefte is Stichting Netwerkend opgericht. NetWerkend organiseert netwerkbijeenkomsten voor starters op de arbeidsmarkt. Ons doel: verbinden, ervaringen delen en elkaar verder helpen!

Door op regelmatige basis offline contactmomenten te creëren bieden wij starters hiertoe de mogelijkheid. Elke tweede maandag van de maand is er een NetWerkendborrel met tussendoor 1 à 2 inspirerende korte interviews met een starter, coach of een ervaren rot in het vak. 

Geen lidmaatschap, geen entreegeld, gewoon met een drankje in de kroeg, kortom: laagdrempelig. Hierdoor is NetWerkend een mooie opstap in de wereld van het (net)werken. 

Doelgroep:

Starters op de arbeidsmarkt. Zowel startende ondernemers, als starters die in loondienst werken/gaan werken, of zich hierop aan het oriënteren zijn. 

Aanpak/Werkwijze:

Om Netwerkend van de grond te krijgen hebben wij ons eigen Netwerk ingezet. Van het ontwerpen van onze huisstijl en uitingen, het maken van de website, de contacten bij de pers, de fotograaf, de eerste sprekers, het maken van een promotievideo tot aan de notaris die het bestaan van Stichting NetWerkend officieel heeft gemaakt. Hierdoor hebben we niet alleen hulp gekregen, maar ook betrokken ambassadeurs voor dit nieuwe initiatief. De opstart van Netwerkend moest hiermee een mooi voorbeeld worden van wat je als starter allemaal kan bereiken als je mensen om je heen verzameld waarmee je regelmatig contact hebt. 

Naast ons eigen netwerk hebben we vooral via sociale media onze doelgroep weten te bereiken. Met name Facebook heeft hierin een belangrijke rol gespeeld. Facebook beidt de mogelijkheid om een olievlek te creëren, want starters hebben natuurlijk mede-starters als facebookvrienden. En je wil toch even weten wat voor evenement dat is waar je facebookvriend in geïnteresseerd is of naartoe gaat. 

Om ons bereik verder te vergroten hebben we Startersbeurs Nijmegen en de pers benaderd om dit nieuwe initiatief te promoten. 

Communicatiemiddelen:

Pers: TV-item op lokale TV-zender N1 inclusief artikel op de website, artikel in De Gelderlander en op www.deondernemer.nl. 

Video: er is een promotievideo gemaakt op de eerste bijeenkomst, zodat geïnteresseerden alvast de sfeer kunnen proeven voordat ze naar de NetWerkendborrel gaan. 

Mailing: er is een mailing gestuurd naar het volledige Starterbeurs Nijmegen bestand

Visitekaartjes: visitekaartjes zijn handig bij het netwerken. Niet alle starters hebben visitekaartjes of soms heb je ze wel, maar heb je ze gewoon even niet bij je. Wij hebben visitekaartjes laten drukken, met op de voorkant het logo en de huisstijl van NetWerkend en op de achterzijde de mogelijkheid om je eigen naam en contactgegevens achter te laten. Op die manier helpen wij onze doelgroep bij het netwerken en verspreiden wij tegelijkertijd onze naam. 

Roll up banner: buiten voor de deur van het cafe waar de borrel wordt gehouden staat een banner zodat mensen weten waar ze moeten zijn. Deze banner zorgt meteen ook voor offline zichtbaarheid van NetWerkend. 

Website en social media: de website www.netwerkend.nl en sociale media hebben we aan elkaar gekoppeld. Elke maand wordt er een Facebook event aangemaakt, aanmelden voor de borrel is niet verplicht, maar kan via Facebook. Ook op de website wordt je met een link naar het event op Facebook gestuurd, zodat je je daar kan aanmelden. 

Op deze manier vergroten we het bereik van NetWerkend en verspreiden wij het evenement op een effectieve wijze onder onze doelgroep. 

Ook Twitter en LinkedIn worden door ons gebruikt om onze zichtbaarheid te vergroten en onze doelgroep via verschillende kanalen te kunnen bedienen en bereiken. 

Vlag: Wij zijn NetWerkend Nijmegen vlag langs een van de grote wegen in Nijmegen. 

Colleges: door verschillende ambassadeurs van NetWerkend op de HAN en Universiteit is er in colleges aandacht besteed aan NetWerkend.

Stem op dit project