Het stemmen is gesloten en de inschrijvingen met de meeste stemmen zijn genomineerd voor de publieksprijs.

Branding & communicatie SSH&

Deelnemer: Puntkomma
Stem op dit project

Omschrijving:

SSHN wordt SSH&

De naamsverandering van de studentenhuisvester in Nijmegen is het directe gevolg van een nieuwe koers: SSH& breidt uit naar Arnhem. De naam SSH& klinkt hetzelfde, maar is toch net even anders. Dat geldt ook voor de huisstijl, waarin de kleur oranje nog steeds de hoofdrol heeft. De opvallende kleur vormt samen met het schild uit het logo de basis voor de gehele rebranding van SSH&: van visitekaartje tot studentencomplex.

Daarnaast hebben we een crossmediale campagne gemaakt voor de introductie van de nieuwe identiteit en herpositionering van SSH&. Ook hebben we een Facebook- en Instagram-account opgezet, waarmee SSH& direct in contact komt met huurders en studenten. Dit draagt bij aan een open en transparant imago.

Doelgroep:

Hier wonen studenten

SSH& is er voor iedereen die in Nijmegen & Arnhem studeert of gaat studeren. Dat is inclusief de internationale studenten. In de communicatie is het dus belangrijk om aan te sluiten op de belevingswereld van jongeren/studenten en het studentenleven in Nijmegen & Arnhem. Om de juiste uitgangspunten te formuleren hebben we een naamsbekendheid- en imago-onderzoek onder studenten in Nijmegen & Arnhem gehouden. Conclusie: SSH& is zeer bekend in Nijmegen, maar niet in Arnhem. Daarnaast komt SSH& betrouwbaar over, maar ook als groot en degelijk. Met de rebranding en de inzet van een crossmediale campagne brengt SSH& daar verandering in.

De campagne is nu alleen nog gericht op Nijmegen, omdat het kameraanbod in Arnhem pas in de loop van 2017 voldoende is.

Aanpak/Werkwijze:

Oranje is SSH&

Wat begon met een doodle van een medewerker van SSH& is uitgegroeid tot een complete rebranding.
Van degelijk en statisch naar een dynamische organisatie die meebeweegt met studenten & ontwikkelingen in de markt. Met als grootste uitdaging: hoe kun je zo’n gevestigde naam in Nijmegen veranderen, zonder de herkenbaarheid te verliezen?


Om te beginnen zijn we dicht bij de oude naam gebleven. En hebben we ervoor gekozen om de kleur oranje sterker te benadrukken. Het oranje is frisser en feller, een kleur die goed opvalt in het straatbeeld van Nijmegen & Arnhem en op elk complex of stadspand. De fotografie zoomt in op de belevingswereld van studenten en de tone-of-voice is helder en direct. Net als de nieuwe pay-off: Hier wonen studenten. Daarnaast hebben we verschillende communicatiemiddelen ontwikkeld voor de introductie van de nieuwe identiteit en de herpositionering van SSH& in Nijmegen.

Communicatiemiddelen:

Posters: in Nijmegen, op het CS, op station Heyendaal & de Radboud Universiteit

Sfeerfilm:
ter introductie van de nieuwe naam

Belettering:
van complexen, stadspanden & woonwinkel

Ondernemingsplan/jaarverslag: met daarin de nieuwe koers
City guide: met hotspots voor studenten in Arnhem & Nijmegen

Identiteit: diverse correspondentiemiddelen

Branding: zoals canvas tassen, strandtassen, strandballen & zonnebrillen
Advertenties: in de Sense, SI Gids & Studenten Woonkrant
Werving: beachflags, roll-up banners & wervingsfolders

Online: Facebook, Instagram & nieuwsbrieven voor de communicatie met medewerkers & studenten

Stem op dit project